Unity tepkilere dayanamadı ve ücretlendirme politikasında değişiklik yaptı
Unity tarafından duyurulan yeni ücretlendirme politikası birçok oyun geliştirici tarafından büyük tepki topladı. Unity ise tepkilere daha fazla dayanamadı ve ücretlendirme politikasında değişiklik yaptı.
Unity tarafından geçtiğimiz günlerde duyurulan yeni ücretlendirme politikası büyük tepki topladı. Şirket, 1 Ocak 2024’ten itibaren belirli bir gelir veya oyun yükleme eşiğini aşan geliştiricilerden her yükleme başına 0,20 ABD doları ücret alacağını duyurmuştu.
Açıklamada her yeni yükleme başına 0,20 ABD doları alınacağı
ifade edilmişti. Dünya genelindeki oyun geliştiriciler tarafından
bu ücretlendirme politikası hiç hoş karşılanmadı ve Unity'e
tepkiler gün geçtikçe arttı. Unity bu tepkilere kayıtsız kalmadı ve
ücretlendirme politikasında değişiklik yaptı. Şirket yalnızca ilk
yüklemelerden ücret alacağını ifade etti. Ayrıca bu politikanın
geliştiricilerin oyunlarını sürekli olarak yeniden yükleyen kötü
niyetli kullanıcılardan koruma amacı taşıdığı belirtildi.
Unity ayrıca oyun demolarını ilgilendiren açıklamalar yaptı. Demolar, tam oyun indirme işlemiyle birlikte değilse ücretlendirilmeyecek. Erken erişim oyunları için ise ücret ödenmesi gerekecek, ancak hayır amaçlı olan oyunlar ücretsiz olacağı duyuruldu. Unity yöneticisi Marc Whitten, Game Pass gibi abonelik hizmetlerine gelince, dağıtımcılardan alınan ücretler nedeniyle Aggro Crab gibi geliştiricilerin ücret ödemediğini açıkladı.
Marc Whitten yaptığı açıklamada “Temel amacımız, insanların harika oyunlar yapabilmesi için en iyi araçları sunabilmemiz ve temel misyonumuza yatırım yapabilmemiz için doğru değer değişimine sahip olduğumuzdan emin olmak” ifadelerini kullandı. Whitten, Unity’nin kullanıcıların geri bildirimlerini dikkate aldığını ve şirketin daha iyi hizmet sunma konusundaki taahhüdünü sürdüreceğinin altını çizdi.